18.07.2022 Jana Čiháková
Věrnostní program v potravinářských řetězcích využívá pro zvýhodněné nákupy většinou více než polovina zákazníků a počty narůstají. Důvodem je podle některých obchodníků vysoká inflace a obavy z dalšího zdražování. V sítích, které to umožňují, lidé i vyšších věkových skupin stále častěji používají věrnostní program v mobilní aplikaci na úkor klasických plastových karet. Vyplývá to z ankety ČTK mezi řetězci.
Věrnostní kartu sítě Kaufland podle její mluvčí Renaty Maierl aktivně využívají více než dva miliony lidí, z nichž 1,3 milionu s kartou nakupuje minimálně jednou měsíčně. Z celkového počtu transakcí tvoří ty uskutečněné s věrnostní kartou zhruba polovinu, jde především o velké rodinné nákupy. "Z našich statistik vyplývá, že uživatelé s kartou nakupují průměrně jednou týdně a v téměř dvojnásobné výši než běžní zákazníci," uvedla Maierl. Doplnila, že v poslední době roste obliba slevových kupónů uplatňovaných prostřednictvím digitální Kaufland Card.
Hypermarkety Globus ve svém věrnostním programu mají zhruba 600.000 zákazníků a podle mluvčí firmy Anety Turnovské noví přibývají. "Globus Bonus zákazníci jsou ti naši nejvěrnější, proto není divu, že přes 60 procent všech nákupů je realizováno s věrnostní kartou," řekla. Nejenže stoupá využití slevových kupónů v rámci věrnostního programu, ale obecně roste zájem o zboží ve slevě, uvedla dále.
Oblibu tradičních letákových nabídek potvrdil také ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček. Lidé je podle něj často kombinují s kredity, které sbírají za nákupy ve věrnostní mobilní aplikaci. Tu si stáhlo přibližně 1,2 milionu lidí.
Zákaznickou kartu sítě Penny využívá zhruba 1,5 milionu lidí, nadpoloviční většina všech zákazníků, řekl mluvčí společnosti Tomáš Kubík. Počet nových letos výrazně vzrostl. "Velký zájem mají zákazníci také o naši Penny aplikaci a využívání zákaznické karty v digitální podobě. Přírůstky uživatelů s digitální aplikací máme v řádu desetitisíců měsíčně," uvedl.
Každý měsíc stoupají i počty nových členů věrnostního programu sítě Lidl. Lidé program podle mluvčího firmy Tomáše Mylera využívají dlouhodobě. "Připravíme-li však speciální akci na zajímavé potraviny pouze pro zákazníky Lidl Plus, pozorujeme úměrně tomu větší dynamiku," řekl. Inflace může být jedním z faktorů, Myler ji ale nepovažuje za hlavní důvod. Věrnostní program Lidl v ČR podle něj využívají miliony zákazníků a nákupy s ním spojené tvoří stále větší podíl. Přesné číslo nechtěl uvést.
Do věrnostního programu společnosti Tesco je zapojeno asi 1,2 aktivních uživatelů. "Ze strany zákazníků vidíme velký zájem, počet nákupů s aplikací či kartou Clubcard se zvýšil o čtvrtinu a průměrná úspora s Clubcard činila v červnu 34 procent," dodal za Tesco Michal Kuzmiak.
Meziroční inflace dosáhla v červnu 17,2 procenta, proti květnu to bylo o 1,2 procentního bodu více. Ke zrychlení jejího růstu v šestém měsíci letošního roku podle Českého statistického úřadu nejvíce přispěly ceny potravin, které ve srovnání s loňským květnem vzrostly o 18 procent.
10.09.2024 | Prodeje výrobců lihovin v ČR klesly za první pololetí letošního roku v porovnání se stejným obdobím loni o 51,3 procenta, vyplývá z údajů Unie výrobců a dovozců lihovin (UVDL). Unie proto v otevřeném dopise, který má ČTK k dispozici, žádá politiky, aby zrušili další navyšování spotřební daně na lihoviny plánované na roky 2025 a 2026. UVDL zároveň tvrdí, že zvýšení spotřební daně příjmy státní pokladny nezvýšilo.
05.09.2024 | Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zakázala prodej želatinových bonbonů, které obsahují látku muscimol. Jde o neurotoxin, tedy silný tlumič centrálního nervového systému, a halucinogen vyskytující se v muchomůrce červené. SZPI o tom informovala v tiskové zprávě.
11.09.2024 | Letošní úroda bramborám přeje, a tak nadešel čas vytáhnout oblíbené recepty a třeba v kuchyni i trochu experimentovat. Než se ale pustíte do domácích hranolek nebo bramboráku, osvěžte si, co vlastně o bramborách víte a jak vybrat tu pravou odrůdu nebo varný typ.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.