Co chtějí hosté od restaurací?

Co chtějí hosté od restaurací?

09.05.2014 Redakce

Nejžádanější jsou nekuřácké prostory a prudce roste obliba bezlepkových jídel.

O jaké služby mají čestí hosté restaurací největší zájem? Podle dlouhodobých statistik portálu Lunchtime.cz hosté nejvíce vyhledávají podniky, které jsou úplně nekuřácké nebo alespoň nabízejí nekuřácké prostory. Následují letní zahrádky a na třetím místě jsou trochu překvapivě bezlepková jídla. Naopak klesá zájem o wi-fi.

Suverénně nejhledanější jsou podniky nekuřácké nebo s nekuřáckou částí a poptávka po nich neustále roste. „Tento trend pozorujeme dlouhohodobě a data z posledních dvou let ho jenom potvrzují. Hosté chtějí nekuřácké podniky, hledanost tohoto parametru u nás vzrostla o 21 %," komentuje data Igor Třeslín z Lunchtime.cz.

jidlo

Druhé nejhledanější byly za uplynulý rok zahrádky, oproti předcházejícímu roku je hledalo o 37 % hostů více. „I tady je znát, že podniky vycházejí přáním hostů vstříc, zahrádky si v posledních letech zařizuje čím dál více podniků, i když úřady k nim nejsou v tomto bohužel příliš vstřícné," vysvětluje Igor Třeslín.

Mnohem překvapivějším trendem je prudce stoupající obliba bezlepkových pokrmů. Tento štítek byl za uplynulý rok třetím nejhledanějším (v předchozím roce byl až na pátém místě), navíc si ho meziročně vyhledalo o 54 % hostů více. Přitom například v Praze vychází této poptávce vstříc jen 12 % podniků.

„Roste počet lidí, kteří přestože musí dodržovat bezlepkovou dietu, chtějí strávit společně s ostatními čas oběda v restauraci – aniž by se museli spoléhat na jídlo donesené z domova. Příčinou, proč lidé častěji vyhledávají jídla bez lepku, je také vyšší pravděpodobnost, že budou vhodná pro některou z nízkosacharidových diet, nebo fakt, že stravovat se bez lepku je módním trendem," říká MUDr. Václava Kunová ze Společnosti pro výživu.

info

Naopak u hostů meziročně klesl zájem o podniky s wi-fi. Dostupnost internetového připojení si zjišťuje třikrát méně hostů než u nekuřáckých prostor, důležitější než wi-fi je pro hosty třeba i možnost vstupu se psy, o dětském koutku nemluvě. „Rozšíření mobilního internetu znamená, že host není závislý na připojení restaurace a vystačí si s chytrým telefonem. Pro představu, podíl restaurací s wi-fi je 81 %. Z internetu se prostě stala standardní služba, která je jaksi automatická, než že by šlo o extra benefit," dodává Igor Třeslín.

Na posledních místech v zájmu hostů se umístily štítky „fair-trade“, „bio“ či „točené nealkoholické pivo“.


Mohlo by vás zajímat

Tak to je gól! Japonci mají málo rýže - vyjedli ji turisté?

09.09.2024 | Poptávka po rýži se v Japonsku poprvé za deset let zvýšila. Může za to rekordní počet turistů a vysoká domácí poptávka. Neobvyklý růst poptávky přišel ve stejnou dobu, kdy vlna veder poškodila úrodu. Japonsko tak bojuje s nedostatkem rýže, která je považována v zemi za základní potravinu, a distributoři zvýšili ceny. Uvedl to ve své dnešní zprávě server Nikkei Asia.

Brambora není jen jedna: Vyznáte se v odrůdách?

11.09.2024 | Letošní úroda bramborám přeje, a tak nadešel čas vytáhnout oblíbené recepty a třeba v kuchyni i trochu experimentovat. Než se ale pustíte do domácích hranolek nebo bramboráku, osvěžte si, co vlastně o bramborách víte a jak vybrat tu pravou odrůdu nebo varný typ.

Milovníci vína, spojte se! Je tu Pálavské vinobraní

06.09.2024 | Letošní 77. ročník Pálavského vinobraní začal odpoledne na náměstí v Mikulově na Břeclavsku. Pořadatelé očekávají o víkendu až 50 000 návštěvníků, mikulovská akce je druhá největší v podzimní sezoně. Ještě vyšší návštěvnost mívá druhý velký vinařský festival, Znojemské historické vinobraní, který se letos po dvou letech souběhu koná až o dalším víkendu.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.