Nákupní košík v době

Nákupní košík v době "korony": Jablka, pomeranče, vláknina a BIO

17.01.2021 Jana Čiháková

Češi loni ve vybraných hypermarketech a supermarketech nakoupili meziročně o osm procent více ovoce. Prodeje zeleniny proti roku 2019 vzrostly o zhruba čtyři procenta. Předloni přitom nad ovocem, u kterého tržby stouply o 0,6 procenta, zvítězila zelenina s meziročním růstem o 12,3 procenta. Větší zájem měli loni čeští zákazníci také o zdravé potraviny.

Nejvýraznější nárůst prodejů obchodníci podle agentury Nielsen zaznamenaly u citrónů a jablek, které si v meziročním srovnání polepšily o třetinu. Prodeje pomerančů stouply o zhruba 22 procent. Podle mluvčí společnosti Globus Lutfii Volfové poptávka po ovoci a zelenině kopírovala vlny pandemie koronaviru. Jejich prodeje vzrostly v únoru a listopadu o 12 procent. Většinou lidé kupovali citróny, mandarinky, pomeranče a jablka.

Neobvykle vysoké meziroční nárůsty zaznamenaly loni hypermarkety Globus podle Volfové i u alternativních potravin a produktů s vitamíny, vlákninou a minerálními látkami. "Zájem o potraviny z tzv. Zdravého světa přesně kopíruje vývoj pandemie. Loni v únoru si nakoupili zákazníci ve Zdravém světě o 16 procent a v březnu o 12 procent více potravin než ve stejných měsících předloni, velký skok zájmu o tyto potraviny nastal opět od října," řekla.

Zvýšila se i poptávka po BIO

On-line supermarket Rohlik.cz sleduje meziročně 30procentní růst zájmu zákazníků o biopotraviny. Podíl BIO sortimentu se na obratu e-shopu podílí podle jeho výkonného ředitele Petra Pavlíka zhruba deseti procenty. V dětské výživě jde dokonce o 30 procent. Proto také Rohlik.cz tento týden rozšířil nabídku o produkty německé značky Alnatura.

"Za posledních sedm let rostou tržby za zdravé potraviny téměř dvakrát rychleji než za ty nezdravé. Spotřebitelé se také více zajímají o BIO výrobky, kladou důraz na původ nakupovaných potravin a na vzestupu jsou také rostlinné produkty, často ve snaze snížit spotřebu masa," dodala Barbara Hýžová za Nielsen.

Data Nielsenu sledovala trh hypermarketu, supermarketu a drogerií v ČR do loňského 51. týdne. Zahrnují řetězce Albert, Billa, dm drogerie, Globus, Kaufland, Penny, Rossmann, Tesco, Teta, Top drogerie a Trefa.


Mohlo by vás zajímat

Slovensko zavede daň ze slazených nápojů: Česko je s otazníkem, komora daň považuje za hloupost

12.09.2024 | Slovensko zavede daň ze slazených nealkoholických nápojů a stávající spotřební daní z tabákových výrobků nově zatíží náplně do elektronických cigaret, nikotinové sáčky a podobné zboží. Současně se bude dál zvyšovat zdanění cigaret. Rozhodl o tom dnes slovenský parlament.

Brambora není jen jedna: Vyznáte se v odrůdách?

11.09.2024 | Letošní úroda bramborám přeje, a tak nadešel čas vytáhnout oblíbené recepty a třeba v kuchyni i trochu experimentovat. Než se ale pustíte do domácích hranolek nebo bramboráku, osvěžte si, co vlastně o bramborách víte a jak vybrat tu pravou odrůdu nebo varný typ.

SZPI zakázala prodej halucinogenních bonbonů, obsahovaly výtažek z muchomůrky

05.09.2024 | Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zakázala prodej želatinových bonbonů, které obsahují látku muscimol. Jde o neurotoxin, tedy silný tlumič centrálního nervového systému, a halucinogen vyskytující se v muchomůrce červené. SZPI o tom informovala v tiskové zprávě.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.