NÁVŠTĚVA HOSPODY? TAK MOŽNÁ NA ROZMYŠLENOU...

NÁVŠTĚVA HOSPODY? TAK MOŽNÁ NA ROZMYŠLENOU...

27.06.2022 Jana Čiháková

Do českých restaurací chodí na pivo aspoň jednou za dva týdny polovina dospělých, v roce 2019 to byly téměř tři čtvrtiny. Před pandemií štamgasti zašli do oblíbené hospody v průměru devětkrát za měsíc, teď je to osm návštěv, vyplývá z aktuálního průzkumu Plzeňského Prazdroje, jehož výsledky má ČTK k dispozici.

Situace podle průzkumu přiměla restauratéry hledat cesty ke zlepšení služeb, což teď ještě hodně posílil růst inflace a pokles reálných výdělků.

"U nás se jednoznačně ukázalo, že klíčem ke zvýšení prodejů byli zaměstnanci. Je třeba, aby jídlo a nápoje aktivně nabízeli, a ne jen čekali, kdo si co objedná. Proškolení personálu dělá 80 až 90 procent úspěchu," řekl Pavel Chmelík, majitel Restaurace Žíznivej kozel v Klatovech.

Restaurace začínají výrazně víc bojovat o zákazníky. "Hlavním impulzem byl covid. Před ním se většina nemusela moc snažit se zlepšovat. Lidi byli. Hosté ale teď chodí méně často a pečlivě vybírají, kde a za co své peníze utratí," řekl obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz. Hospodští se stále víc ptají, jak zlepšit oblasti, které jim nefungují. Zájem o takzvanou diagnostiku hospod a o školení je od počátku roku obrovský, řekl řekl Jakub Zaoral, který má v Prazdroji rozvoj na starosti. Pivovar jim nabízí programy založené na analýzách i poradenství. Hospody, které jím projdou, hlásí podle Mráze růst tržeb i nové hosty. Své know-how chce nabídnout širokému okruhu restaurací v ČR.

EKONOMICKY!

Prazdroj jim začal pomáhat před deseti lety. Letos začal radit i s ekonomikou provozu až na úroveň položek v menu. Dále posuzuje kupní sílu v místě i atraktivitu pro přespolní i skladbu surovin. "Provedli jsme kompletní sken tří mimopražských hospod a jejich prodeje se zvýšily o 12 procent u piva, ale i u dalšího," řekl Zaoral. Hospoda u Bobra ve Frenštátu vidí největší přínos v ekonomice. "Zlepšili jsme nákupy, nákupní mix, omezili zbytečné prostoje personálu mimo špičky. Přes raketové zdražení vstupů jsme snížili náklady u kuchyně," řekl její jednatel Jaromír Rusek.

Prazdroj sleduje kvalitu jídla a piva, fungování a chování obsluhy, prostředí, i to, jak je viditelná nabídka, včetně internetu. Následně provede "diagnostiku" formou dvou návštěv v utajení. Hospoda pak dostane zdarma hodnocení i návrhy na vylepšení, na nichž se často Prazdroj finančně podílí.


Mohlo by vás zajímat

SZPI zakázala prodej halucinogenních bonbonů, obsahovaly výtažek z muchomůrky

05.09.2024 | Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zakázala prodej želatinových bonbonů, které obsahují látku muscimol. Jde o neurotoxin, tedy silný tlumič centrálního nervového systému, a halucinogen vyskytující se v muchomůrce červené. SZPI o tom informovala v tiskové zprávě.

Slovensko zavede daň ze slazených nápojů: Česko je s otazníkem, komora daň považuje za hloupost

12.09.2024 | Slovensko zavede daň ze slazených nealkoholických nápojů a stávající spotřební daní z tabákových výrobků nově zatíží náplně do elektronických cigaret, nikotinové sáčky a podobné zboží. Současně se bude dál zvyšovat zdanění cigaret. Rozhodl o tom dnes slovenský parlament.

Brambora není jen jedna: Vyznáte se v odrůdách?

11.09.2024 | Letošní úroda bramborám přeje, a tak nadešel čas vytáhnout oblíbené recepty a třeba v kuchyni i trochu experimentovat. Než se ale pustíte do domácích hranolek nebo bramboráku, osvěžte si, co vlastně o bramborách víte a jak vybrat tu pravou odrůdu nebo varný typ.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.