Pražírnu kávy v době epidemie drží nad vodou malí odběratelé

Pražírnu kávy v době epidemie drží nad vodou malí odběratelé

25.02.2021 Jana Čiháková

S výrazným poklesem prodeje kávy se začala loni na jaře kvůli nastupující pandemii koronaviru potýkat pražírna kávy Café Gape v Olomouci-Lošově. Po uzavření vysokých škol a restaurací přišla prakticky ze dne na den o tyto důležité zákazníky.

Pražírně se v následujících měsících podařilo výpadek odbytu z větší části nahradit vyšším prodejem kávy malospotřebitelům prostřednictvím e-shopu. "Dostali jsme se už na úroveň, která nás drží nad vodou," řekl ČTK jednatel Café Gape Petr Rajt.

Rodinná pražírna Café Gape v předchozích letech prodávala kávu zejména do restaurací a také vysokým školám. Loni na jaře ale pracně budované prodejní kanály přerušila pandemie. "Uzavření vysokých škol jsme ještě moc neřešili, protože jsme měli spoustu dalších velkých odběratelů. Krátce poté ale přišla vlna zavírání restaurací a hospod, což už jsme pocítili velmi silně. Během krátké doby jsme přišli o zhruba polovinu našich zákazníků," uvedl Rajt.

Další citelnou ranou bylo pro firmu omezení provozu kanceláří, do kterých Café Gape dodávala značnou část produkce. Na jaře jí ale prodej pražené kávy klesl o 60 až 70 procent. Zatímco před epidemií firma ročně vyrobila tunu pražené kávy, tak v březnu produkce spadla na 300 kilogramů.

Prodej se přesunul na internet

Firma Café Gape proto soustředila síly na rozvoj prodeje prostřednictvím internetu, což se jí v následujících měsících vyplatilo. "Úplně jsme převrátili naše obchodní uvažování. Místo na velké odběratele jsme se soustředili na drobné zákazníky. Prodej v on-line prostředí se začal postupně zvyšovat a teď jsme se dostali na úroveň 70 až 80 procent původní produkce, " podotkl Rajt.

Firma prodeji přes e-shop přizpůsobila spotřebitelská balení a rozšířila nabídku pražené kávy. "Začali jsme dělat menší balení a kávu více popisujeme, aby zákazníci e-shopu měli při výběru kávy dostatek informací. Osvědčilo se nám to," řekl jednatel.

Vyšší prodej pražené kávy odběratelům z řad malospotřebitelů podle něj koresponduje s nárůstem odbytu kávovarů, které prodává autorizovaná prodejna firmy Café Gape v Olomouci. "Trend rostoucího prodeje kávovarů sledujeme od konce loňského roku. Zákazníci nám například říkají, že nejeli na dovolenou a ušetřené peníze chtějí investovat do pořádného kávovaru pro domácí použití," uvedl Rajt

Lidé zároveň začali častěji využívat servisní služby olomoucké prodejny. "Zatímco před epidemií kávovary zapínali o víkendu nebo jen ráno, tak nyní kvůli home office si doma vaří kávu pětkrát denně. Kávovary se kvůli tomu rychleji opotřebovávají," dodal Rajt.

Zdroj ČTK, foto Cafe Gape


Mohlo by vás zajímat

Brambora není jen jedna: Vyznáte se v odrůdách?

11.09.2024 | Letošní úroda bramborám přeje, a tak nadešel čas vytáhnout oblíbené recepty a třeba v kuchyni i trochu experimentovat. Než se ale pustíte do domácích hranolek nebo bramboráku, osvěžte si, co vlastně o bramborách víte a jak vybrat tu pravou odrůdu nebo varný typ.

O lihoviny je menší zájem, jejich prodeje poklesly

10.09.2024 | Prodeje výrobců lihovin v ČR klesly za první pololetí letošního roku v porovnání se stejným obdobím loni o 51,3 procenta, vyplývá z údajů Unie výrobců a dovozců lihovin (UVDL). Unie proto v otevřeném dopise, který má ČTK k dispozici, žádá politiky, aby zrušili další navyšování spotřební daně na lihoviny plánované na roky 2025 a 2026. UVDL zároveň tvrdí, že zvýšení spotřební daně příjmy státní pokladny nezvýšilo.

Slovensko zavede daň ze slazených nápojů: Česko je s otazníkem, komora daň považuje za hloupost

12.09.2024 | Slovensko zavede daň ze slazených nealkoholických nápojů a stávající spotřební daní z tabákových výrobků nově zatíží náplně do elektronických cigaret, nikotinové sáčky a podobné zboží. Současně se bude dál zvyšovat zdanění cigaret. Rozhodl o tom dnes slovenský parlament.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.