Restaurace otevřely, tak si pojďme zopakovat pravidla

Restaurace otevřely, tak si pojďme zopakovat pravidla

03.12.2020 Jana Čiháková

Společně se čtvrtečním otevřením gastronomických provozů startuje také iniciativa Bezpečná restaurace, jejímž cílem je sjednotit hygienická pravidla v gastronomii a prostřednictvím marketingové kampaně podpořit jejich dodržování u hostů i obsluhy.

Bezpečná restaurace staví na už zavedených 3R (roušky, ruce a rozestupy) a přidává k nim pro gastronomii specifické 3S (stoly, sklo a skupiny). Jedná se o společný závazek provozovatelů a personálu a výzvu směrem k hostům dodržovat tato jednoduchá pravidla tak, aby se minimalizovala rizika přenosu nemoci COVID-19. 

Kampaň staví na pravidlech 3R + S:

  • ROUŠKY: My je nosíme pořád. Vy je mějte, když zrovna nejste u stolu.
  • RUCE: Při příchodu použijte dezinfekci na ruce.
  • ROZESTUPY: Upravili jsme vzdálenost mezi stoly na minimálně 1,5 metru.
  • STOLY: Stoly dezinfikujeme při každé výměně hostů, pravidelně pak i další vybavení.
  • SKLO: Důkladně myjeme sklo a pravidelně čistíme technologie.
  • SKUPINY: Počet míst u jednoho stolu může být omezen, v souladu s platnými nařízeními.

„Na opětovné otevření gastronomických provozů se těšíme a společně s hospodskými děláme vše proto, aby hosté mohli opět bez obav přijít na oběd, večeři nebo třeba jen na pivo. Ihned po oznámení termínu znovuotevření restaurací jsme začali komunikovat na hospodské a zahájili distribuci informačních materiálů do podniků. K dispozici jsou plakáty na dveře i do vnitřních prostor a průvodní materiál pro hospodské a obsluhu,“ říká za iniciátory Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven.  „V současné situaci je nejdůležitější, aby se už podniky nemusely znovu zavírat. A cesta k tomu vede přes zodpovědné chování nás všech – hostů, obsluhy i provozovatelů.“  

Od příštího týdne se se spouští informační kampaň, která přibližuje inciativu široké veřejnosti. Kampaň poběží do konce roku jak v tradičních médiích, tak prostřednictvím sociálních sítí a zapojí se do ní i známí kuchaři a restauratéři.

„Pro provozovatele hospod a restaurací je čtvrteční otevření pomyslným světlem na konci tunelu. A pro řadu z nich taky poslední šancí přežít do příštího roku. Proto věříme, že se hosté rychle vrátí a pomůžou gastronomii překonat nejtěžší období ve své novodobé historii, “ říká Luboš Kastner, člen představenstva a garant platformy Moje restaurace, AMSP ČR. „Jsme přesvědčeni, a potvrzují to i dostupná epidemiologická data, že gastronomie nepředstavuje místo se zvýšeným rizikem nákazy. Když budeme navíc všichni dodržovat jednoduchá pravidla 3R+S, není se opravdu čeho obávat.“

 

„Již od první vlny koronavirové pandemie za hlavní město Prahu spolupracujeme s Hospodářskou komorou ČR a hledáme cesty k podpoře podnikatelů v období krize. Uvědomujeme si složitou situaci poskytovatelů služeb v gastronomii, která je v Praze ještě zesílená propady v turistickém ruchu. Iniciativu Bezpečná restaurace za město velmi vítáme a podporujeme. Věřím, že pomůže nalákat hosty do restaurací a opět rozhýbe gastronomický provoz,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy v oblasti financí a rozpočtu Pavel Vyhnánek.

 

 

Za iniciativou Bezpečná restaurace stojí Český svaz pivovarů a sladoven společně s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR a její platformou Moje restaurace. Projekt dále podporují pivovary, výrobci nealko a další partneři. Aktuálně se do projektu zapojili tito partneři: Budějovický Budvar, Coca-Cola, Coca-Cola HBC, Dotykačka, Holba, Chodovar, Kofola, Krušovice, Litovel, MAKRO, Pardubický pivovar, Pivovar Velké Březno, Pivovary Lobkowicz, Pivovary Staropramen, Plzeňský Prazdroj, Restu, Starobrno, Storyous, Svijany, Zubr, Žatecký pivovar.  

 

Další informace a informační materiály k projektu naleznete na https://www.bezpecnarestaurace.cz/


Mohlo by vás zajímat

SZPI zakázala prodej halucinogenních bonbonů, obsahovaly výtažek z muchomůrky

05.09.2024 | Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zakázala prodej želatinových bonbonů, které obsahují látku muscimol. Jde o neurotoxin, tedy silný tlumič centrálního nervového systému, a halucinogen vyskytující se v muchomůrce červené. SZPI o tom informovala v tiskové zprávě.

O lihoviny je menší zájem, jejich prodeje poklesly

10.09.2024 | Prodeje výrobců lihovin v ČR klesly za první pololetí letošního roku v porovnání se stejným obdobím loni o 51,3 procenta, vyplývá z údajů Unie výrobců a dovozců lihovin (UVDL). Unie proto v otevřeném dopise, který má ČTK k dispozici, žádá politiky, aby zrušili další navyšování spotřební daně na lihoviny plánované na roky 2025 a 2026. UVDL zároveň tvrdí, že zvýšení spotřební daně příjmy státní pokladny nezvýšilo.

Slovensko zavede daň ze slazených nápojů: Česko je s otazníkem, komora daň považuje za hloupost

12.09.2024 | Slovensko zavede daň ze slazených nealkoholických nápojů a stávající spotřební daní z tabákových výrobků nově zatíží náplně do elektronických cigaret, nikotinové sáčky a podobné zboží. Současně se bude dál zvyšovat zdanění cigaret. Rozhodl o tom dnes slovenský parlament.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.