Strouhankový prosinec + tipněte si, který měsíc se strouhanka prodává nejméně

Strouhankový prosinec + tipněte si, který měsíc se strouhanka prodává nejméně

10.12.2019 Jana Čiháková

Zatímco v roce 2014 se v jeho pekárenských společnostech prodalo 2 563 tun strouhanky, loni vzrostl její prodej až na 4 108 tun. Za posledních pět let tedy stoupl prodej strouhanky o více než 60 procent.

O tom, že Češi mají v oblibě smažená jídla a hojně používají k této úpravě „trojobal“, svědčí každoročně se zvyšující čísla prodeje strouhanky z pekárenských společností. Důvodem růstu může být také fakt, že lidé si již nemelou strouhanku sami doma v takové míře, jak tomu bylo dříve, ale raději sáhnou po pohodlnější variantě a koupí si ji v obchodě. „Prodej strouhanky už několik let po sobě roste a také letos očekáváme další meziroční nárůst. Zároveň s tím ale narážíme na kapacitu její výroby, a to v rámci celé divize pekáren.

Důvodem je nízká cena strouhanky a probíhající restrukturalizace pekáren. Neodpovídající marže zároveň neumožňuje do další výroby investovat a rozšiřovat ji ve stávajících pekárnách,“ říká Jaroslav Kurčík za pekárenskou divizi. „Zatím největší nárůst jsme zaznamenali v roce 2014, kdy meziroční prodej stoupl o téměř 40 procent. V roce 2016 pak prodej meziročně vzrostl o dalších téměř 30 procent a loni došlo ještě k mírnému nárůstu prodeje,“ říká Martin Dolský ze společnosti Penam. Růst prodejů jde ruku v ruce se zvyšující se poptávkou, což potvrzuje také Václav Hroneš, ředitel vývoje a technolog v United Bakeries: „Strouhanku pro malospotřebitele vyrábíme v pekárnách Brandýs nad Labem a v Plzni a poptávka trhu se stále zvyšuje“.

Nejvíce strouhanky se prodá v období před Vánocemi, kdy se Češi chystají hlavně na obalování a smažení vánočního kapra. „Prodeje strouhanky se zvyšují už v listopadu, kdy oproti říjnu výrazně stoupá její prodej a v prosinci se ještě zvýší až na dvojnásobek,“ vypočítává Martin Dolský ze společnosti Penam a doplňuje: „Naopak v lednu prodej strouhanky pravidelně prudce klesá, loni to bylo na zhruba třetinovou hodnotu prodeje v prosinci.“    

V posledních letech se využívají pro výrobu strouhanky moderní postupy.„Strouhanku vyrábíme z krudonů, speciálních rohlíků s nižším obsahem tuku, které se pečou speciálně pro její přípravu. Strouhanka pak déle vydrží a tak rychle nežlukne,“ představuje možnosti výroby Václav Hroneš z United Bakeries

 

 


Mohlo by vás zajímat

PRODÁVAT BORŮVKY NA LITRY JE NEZÁKONNÉ, PŘESTO JDE O ČASTÝ JEV

31.07.2024 | Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) důrazně upozorňuje na prodej nebalených borůvek a dalších druhů sypkého ovoce. To musí být výhradně nabízeno a prodáváno výhradně v hmotnostních jednotkách, tedy na kilogramy, nikoliv na objemové jednotky, jako jsou litry.

ZOUFALE MÁLO! V PŘÍJMU VLÁKNINY BY SE MĚLI ČEŠI POLEPŠIT

26.03.2024 | Vláknina je jednou z důležitých složek v našem jídelníčku, na kterou se bohužel často zapomíná. „Vláknina přitom přináší mnoho benefitů a její dostatečný příjem slouží jako prevence mnoha onemocnění,“ vysvětluje Veronika Pourová, nutriční terapeutka a technoložka potravin.

Brambora není jen jedna: Vyznáte se v odrůdách?

11.09.2024 | Letošní úroda bramborám přeje, a tak nadešel čas vytáhnout oblíbené recepty a třeba v kuchyni i trochu experimentovat. Než se ale pustíte do domácích hranolek nebo bramboráku, osvěžte si, co vlastně o bramborách víte a jak vybrat tu pravou odrůdu nebo varný typ.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.