Svatomartinská vína už se lahvují a míří do obchodů

Svatomartinská vína už se lahvují a míří do obchodů

04.11.2010 Redakce

Poté, co 21. a 27. října nezávislá odborná komise vybrala nejlepší letošní Svatomartinská, nastává vinařům několik extrémně náročných dní, kdy musí vína nalahvovat, nechat vyrobit a nalepit etikety a s předstihem navézt do obchodů, vinoték a restaurací.

Svatomartinská je nutné dodat prodejcům s několikadenním předstihem, aby do čtvrtka 11. listopadu bylo pro zákazníky vše perfektně nachystáno. Ze zkušeností minulých ročníků lze očekávat, že už 11. listopadu, tedy první den, kdy se smí Svatomartinské víno ochutnávat, zamíří do obchodů, vinoték a restaurací desetitisíce milovníků vína, aby ochutnali první letošní vína a udělali si tak obrázek o ročníku 2010. Letošní ročník Svatomartinských vín se nese v duchu snoubení vín s gastronomií, a proto letos častěji než kdy dříve zamíří amatérští i profesionální degustátoři Svatomartinských vín také do restaurací, aby ochutnali nápaditá Svatomartinská menu.

Vzhledem k tomu, že na náš trh míří rekordní počet až 1 750 000 lahví Svatomartinských vín, bude prvotní nápor extrémní a jen během několika málo dní zmizí z pultů obchodů statisíce lahví. Stále rostoucí obliba Svatomartinských vín je tak pro vinaře vítanou příležitostí, jak si vylepšit letošní hospodaření, které utrpělo výrazně nižšími výnosy. Co však vínu ubralo letošní počasí na množství, přidaly podzimní slunečné dny na kvalitě.

Každý vzorek Svatomartinského vína musí projít hodnocením nezávislé komise, která naslepo posuzuje standardním stobodovým systémem vlastnosti vína, jakými jsou vzhled (čirost a barva), vůně (intenzita, čistota, harmonie), chuť (intenzita, čistota, harmonie, perzistence) a celkový dojem z vína. Aby mohlo víno získat značku Svatomartinské, musí získat od komise minimálně 75 bodů, tedy nestačí, aby bylo jen dobré, v mnoha ohledech musí být velmi dobré nebo vynikající. Takto nastavená pravidla zaručují, že se na trh se značkou Svatomartinské dostanou jen opravdu kvalitní vína a spotřebitelé se na logo sv. Martina na bílém koni mohou spolehnout jako na značku kvality.


Mohlo by vás zajímat

Tak to je gól! Japonci mají málo rýže - vyjedli ji turisté?

09.09.2024 | Poptávka po rýži se v Japonsku poprvé za deset let zvýšila. Může za to rekordní počet turistů a vysoká domácí poptávka. Neobvyklý růst poptávky přišel ve stejnou dobu, kdy vlna veder poškodila úrodu. Japonsko tak bojuje s nedostatkem rýže, která je považována v zemi za základní potravinu, a distributoři zvýšili ceny. Uvedl to ve své dnešní zprávě server Nikkei Asia.

Sněmovna zřejmě schválí snazší podmínky nižší daně z piva pro malé pivovary

11.09.2024 | Sněmovna zřejmě schválí vládní novelu zákona o spotřebních daních, která především zmírňuje podmínky, za nichž mohou majetkově nebo personálně propojené minipivovary dosáhnout na nižší sazbu spotřební daně z piva. Sněmovna ji dnes propustila do závěrečného čtení. Pozměňovací návrh k ní v dnešním druhém čtení nikdo z poslanců nevznesl.

Zpoplatnění letáků povede ke zdražení potravin, říká prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu

04.09.2024 | Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.