15.04.2015 ČTK
Dvě třetiny Čechů uvedly, že žádnou potravinovou alergii nemají, pouze pro každého desátého je informace důležitá kvůli jeho zdravotnímu stavu.
Z průzkumu společnosti KPMG ČR vyplývá, že celé 3/4 českých spotřebitelů hodnotí pozitivně povinnost výrobců uvádět na obalech potravin informace o alergenech. Za údaje jsou vděčné především ženy (79 % žen hodnotí povinnost kladně), mezi muži jde o 66 % respondentů.
"Lidé si nyní více hlídají, co obsahují potraviny, které nakupují. Náš průzkum meziročně zaznamenal zvýšení důrazu respondentů na složení potravin, které jako nejdůležitější kritérium jejich výběru letos uvedlo 14 % respondentů. Loni to přitom bylo jen devět procent," uvedl partner KPMG odpovědný za služby pro potravinářství Karel Růžička.
Nejčastěji však v obchodech stále nakupujeme v závislosti na kvalitě (44 % lidí) a ceně zboží (32 %). "Ovšem u více než poloviny z nás převládá kritérium výběru poctivé a plnohodnotné potraviny před tou levnou," dodal Růžička.
A jaké další změny v označování potravin nás čekají? Od dubna 2015 musejí v celé EU výrobci uvádět původ u čerstvého, chlazeného nebo zmrazeného vepřového, drůbežího, skopového či kozího masa. V prosinci 2016 pak budou navíc potravinářské firmy až na výjimky muset informovat o výživových hodnotách.
11.09.2024 | Sněmovna zřejmě schválí vládní novelu zákona o spotřebních daních, která především zmírňuje podmínky, za nichž mohou majetkově nebo personálně propojené minipivovary dosáhnout na nižší sazbu spotřební daně z piva. Sněmovna ji dnes propustila do závěrečného čtení. Pozměňovací návrh k ní v dnešním druhém čtení nikdo z poslanců nevznesl.
04.09.2024 | Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky.
09.09.2024 | Poptávka po rýži se v Japonsku poprvé za deset let zvýšila. Může za to rekordní počet turistů a vysoká domácí poptávka. Neobvyklý růst poptávky přišel ve stejnou dobu, kdy vlna veder poškodila úrodu. Japonsko tak bojuje s nedostatkem rýže, která je považována v zemi za základní potravinu, a distributoři zvýšili ceny. Uvedl to ve své dnešní zprávě server Nikkei Asia.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.