V Plzni

V Plzni "vyroste" továrna na plechovky s výkonem 1,6 miliardy kusů ročně

26.01.2021 Jana Čiháková

Americká korporace Ball, výrobce recyklovatelných hliníkových obalů, chce letos na jaře zahájit výstavbu nového výrobního závodu v nové průmyslové zóně v Plzni. Závod za 170 milionů eur (přes 4,4 miliardy Kč) má vytvořit zhruba 200 pracovních míst. Provoz plánuje zahájit na podzim příštího roku, řekl dnes ČTK mediální zástupce investora Jakub Žižka.

"Je to reakce na stoupající poptávku spotřebitelů, kteří od obalových materiálů na nápoje vyžadují stoprocentní recyklovatelnost," uvedl. Výrobní kapacita nové továrny bude v první fázi 1,6 miliardy plechovek ročně, bude mít ale potenciál zvýšení produkce na dvojnásobek.

Nový závod na ploše více než 100 000 metrů čtverečních se dvěma výrobními linkami vyroste ve vznikající 28hektarové průmyslové zóně Panattoni Pilsen Digital Park vedle areálu bývalé Škody Plzeň a nedaleko současné plzeňské průmyslové zóny Borská pole. Továrna bude podle Žižky vybavená nejnovějšími automatizovanými technologiemi. V první fázi vytvoří 150 nových pracovních míst, po dokončení druhé fáze zhruba 200. Půjde o kvalifikované strojírenské a inženýrské pozice, dodal.

"Víme, že v regionu najdeme kvalifikované pracovníky, navíc v blízkosti našich klíčových zákazníků, kteří tak budou moci nadále využívat výhody našich nejmodernějších výrobních procesů a nápojových obalů špičkové kvality," uvedla prezidentka Ball Beverage Packaging EMEA Carey Causeyová. Podle ní je plzeňský závod součástí širší strategie navyšování investic v Evropě, Africe a na Blízkém východě (EMEA).

Cirkulární ekonomika?

Podle Gerharda Mayera, viceprezidenta Ball Beverage Packaging EMEA, jsou hliníkové plechovky nejčastěji recyklovaným nápojovým obalem na světě a jejich recyklace podporuje přechod na cirkulární ekonomiku. Plechovky maximalizují přepravní kapacitu a zákazníci oceňují lehk balení, které nápoje dokáže udržet čerstvé ke konzumaci, řekl Žižka.

Ball Beverage Packing už působí v Ejpovicích u Plzně, kde produkuje stovky milionů nápojových plechovek ročně. O 40 kilometrů dále ve Stříbře na Tachovsku navíc zahájil před půl rokem polský CANPACK Group výrobu hliníkových plechovek pro Prazdroj s roční kapacitou 1,2 miliardy obalů.

Ball Corporation, který je také dodavatelem služeb pro vládu USA v letectví a dalších technologiích, zaměstnává po celém světě přes 18 300 lidí. Všechny firmy skupiny vykázaly v roce 2019 čistý obrat 11,5 miliardy USD (téměř 250 mld. Kč).

Zóna Panattoni Pilsen Digital Park za dvě miliardy korun je podle generálního ředitele Panattoni pro ČR Pavla Sovičky určená pro moderní průmysl. Počátkem roku získal developer kladné stanovisko EIA (posouzení vlivu stavby na životní prostředí). Sovička už dříve ČTK řekl, že první investor na Borských terasách hledá lokalitu pro otevření evropského vývojového centra, jež má být součástí závodu, a chce navázat spolupráci s lokální univerzitou. Odpovídá to nárokům města, které chce, aby v Digital Parku u zóny Borská pole, kde jsou hlavně tzv. montovny, byla výroba s vysokou přidanou hodnotou, automatizací, novými technologiemi, s vývojem a kmenovými kvalifikovanými pracovníky.


Mohlo by vás zajímat

Sněmovna zřejmě schválí snazší podmínky nižší daně z piva pro malé pivovary

11.09.2024 | Sněmovna zřejmě schválí vládní novelu zákona o spotřebních daních, která především zmírňuje podmínky, za nichž mohou majetkově nebo personálně propojené minipivovary dosáhnout na nižší sazbu spotřební daně z piva. Sněmovna ji dnes propustila do závěrečného čtení. Pozměňovací návrh k ní v dnešním druhém čtení nikdo z poslanců nevznesl.

Ceny potravin nadále klesají! Cukr je nejlevnější za dva roky.

06.09.2024 | Světové ceny potravin se v srpnu mírně snížily. Pokles cen cukru, masa a obilovin totiž převážil nad zdražením mléčných výrobků a rostlinných olejů. Ve své zprávě to dnes uvedla Organizace OSN pro výživu a zemědělství (FAO). Cena cukru se podle zprávy dostala na nejnižší úroveň za téměř dva roky.

Tak to je gól! Japonci mají málo rýže - vyjedli ji turisté?

09.09.2024 | Poptávka po rýži se v Japonsku poprvé za deset let zvýšila. Může za to rekordní počet turistů a vysoká domácí poptávka. Neobvyklý růst poptávky přišel ve stejnou dobu, kdy vlna veder poškodila úrodu. Japonsko tak bojuje s nedostatkem rýže, která je považována v zemi za základní potravinu, a distributoři zvýšili ceny. Uvedl to ve své dnešní zprávě server Nikkei Asia.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.