12.09.2017 ČTK
Lidé ročně kvůli lákavým výhodám obchodníků zkonzumují až 17.000 kalorií navíc, což se může projevit ve více než dvoukilogramovém váhovém přírůstku.
Podle britské společnosti pro ochranu zdraví veřejnosti dostanou lidé každý rok od obchodníků a v jídelnách rychlého občerstvení až 100 nabídek koupit si výhodněji větší porci jídla a nápojů. Jak napsal server The Telegraph, odborníci přitom varují před nárůstem obezity a zdravotními riziky.
Prodávající jsou školeni v tom, aby se lidí ptali, zda si přejí větší a cenově výhodnější porci, nebo aby přidávali k nákupu čokoládu za nižší cenu.
Britská společnost vyzvala obchody, aby přestaly svým zaměstnancům vyplácet odměny za to, že se jim podařilo přimět zákazníky k nákupu nezdravého jídla.
Z průzkumu provedeného v jediném týdnu vyplynulo, že slovním naléháním prodavači přiměli 34 procent zákazníků koupit si větší porci kávy, než lidé původně chtěli, 33 procent k navýšení porce jídla a 36 procent k přijetí čokolády jako bonus za nákup.
Průzkum provedený mezi 2000 dospělými Brity také ukázal, že čelí ročně v průměru 106 nabídkám "výhodného" nákupu jídla. Týdně tak zkonzumují navíc 330 kalorií.
Největšímu tlaku jsou podle výzkumu vystaveni lidé ve věku 18 až 24 let, kteří tak zkonzumují týdně navíc až 750 kalorií a za rok mohou kvůli tomu nabrat na váze pět kilogramů.
"Obezita je zdravotní výzva naší generace a pokud to nebudeme rychle řešit, můžeme se dostat do bodu, z něhož nebude návratu," uvedla Shirley Cramerová z britské společnosti pro ochranu zdraví veřejnosti. Zároveň vyzvala veřejnost, aby se připojila k boji proti tomuto trendu a využila k tomu třeba i hashtag #JustThisThanks.
14.09.2015 | Nejatraktivnější expozicí na Mlékárenském dni, jenž se uskutečnil v Přibyslavi na Havlíčkobrodsku v sobotu 12. září, se prezentovala společnost Pribina-TPK.
19.01.2016 | Naprostá většina spotřebitelů již ví, že není šunka jako šunka. V orientaci zákazníkům pomáhá rozdělení na jakostní třídy, kde královskou pozici zaujímají šunky nejvyšší jakosti. Vedly si ale skutečně v testu tak, aby dostály své pověsti, nebo se ukázalo, že spotřebitel za své peníze vyšší kvalitu nedostává?
29.05.2018 | Nápojářská společnost Coca-Cola HBC ČR a Slovensko dnes otevřela v pražských Kyjích dvě zmodernizované linky za více než 300 milionů korun. Bude nově vyrábět nápoje rostlinného původu, tzv. rostlinná mléka, pod značkou AdeZ pro 11 evropských států, v ČR a na Slovensku se začnou prodávat na přelomu roku.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.