24.07.2015 ČTK
Vlna veder, která nyní postupuje Českem, zvyšuje prodej limonád a minerálek výrobci. Prodej piva se tolik nezvyšuje, řekli ČTK oslovení výrobci nápojů. Přesné ekonomické dopady vlivu horka zatím nemají.
"Během teplých dnů se prodeje zvyšují v řádu desítek procent," sdělila mluvčí Kofoly Jaroslava Musilová. Podle majitele společnosti KOLI Pavla Vavrušky roste v letních měsících odbyt sudové točené limonády. "Během extrémních teplot se zvyšuje poptávka po limonádě dvojnásobně," uvedl.
Podle vyjádření zástupců společnosti Karlovarské minerální vody si ve vedrech spotřebitelé kupují víc nealkoholické nápoje. Nejčastěji volí přírodní minerální a pramenité vody včetně ochucených, uvedl Pavel Novák ze společnosti. V horku jde na odbyt neperlivá a neochucená voda, dodal ředitel stáčírny pramenitých vod Toma Natura Pavel Vacek.
I když se pije v létě více piva, při extrémních teplotách jeho spotřeba nestoupá, řekla Kateřina Krásová z Plzeňského Prazdroje. Podle sládka pivovaru Gambrinus Pavla Zítka na spotřebu ležáků a speciálů nemá počasí vliv. Podle Pivovaru Staropramen prodeje narůstají i během horkých dnů, lidé jej však pijí až večer. "Za teplého počasí prodeje piva narůstají v řádu procent," podotkla za Staropramen Denisa Mylbachrová.
Při minulé vlně veder na začátku července měl Prazdroj kvůli novému zásobovacímu systému problémy s distribucí, pivo do řady míst nedorazilo. "Systém je v provozu, vychytáváme poslední detaily, aby všechno fungovalo jako před jeho implementací," uvedla Krásová.
09.09.2024 | Poptávka po rýži se v Japonsku poprvé za deset let zvýšila. Může za to rekordní počet turistů a vysoká domácí poptávka. Neobvyklý růst poptávky přišel ve stejnou dobu, kdy vlna veder poškodila úrodu. Japonsko tak bojuje s nedostatkem rýže, která je považována v zemi za základní potravinu, a distributoři zvýšili ceny. Uvedl to ve své dnešní zprávě server Nikkei Asia.
04.09.2024 | Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky.
11.09.2024 | Letošní úroda bramborám přeje, a tak nadešel čas vytáhnout oblíbené recepty a třeba v kuchyni i trochu experimentovat. Než se ale pustíte do domácích hranolek nebo bramboráku, osvěžte si, co vlastně o bramborách víte a jak vybrat tu pravou odrůdu nebo varný typ.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.