Biopotraviny pravidelně kupují jen 4 % Čechů

Biopotraviny pravidelně kupují jen 4 % Čechů

27.03.2013 Mgr. Jana Uhlířová

Biopotraviny pravidelně kupují jen čtyři procenta Čechů. Občas si je koupí 37 procent lidí, naopak 17 procent dotázaných je nikdy nevyzkoušelo a ani vyzkoušet nechce. Jako nejčastější důvod uvádějí lidé vysokou cenu biopotravin. Vyplývá to z průzkumu společnosti KPMG, uvedla ČTK.

Zhruba 38 procent lidí s biopotravinami nějakou zkušenost má, ale kupovat je už nechce. Více než tři pětiny Čechů uvádějí jako hlavní důvod odmítání biopotravin jejich vysokou cenu. Téměř 47 procent lidí biopotravinám nevěří a nevidí rozdíl v kvalitě proti běžným potravinám. "Tato informace by producentům a prodejcům biopotravin rozhodně neměla uniknout. Je zřejmé, že by se na zvyšování důvěry spotřebitelů měli zaměřit, pokud chtějí prodeje biopotravin zvýšit," uvedl Karel Růžička z KPMG.

bio

Někteří dotázaní si také stěžují na to, že se v okolních obchodech biopotraviny neprodávají. Více než pět procent dotázaných uvedlo, že jsou samozásobiteli některých surovin. Špatnou zkušenost s biopotravinami uvádějí necelá dvě procenta Čechů. Mezi příznivce biopotravin patří častěji ženy než muži. Občas nebo pravidelně je nakupuje 43 procent žen a 37 procent mužů.

Nejméně nakupují potraviny v biokvalitě na Ústecku, Královéhradecku a na Vysočině. Naopak nejvíce na jižní Moravě, v Plzeňském kraji a v Praze. Pro 38 procent lidí je největším důvodem k nákupu biopotravin jejich kvalita a chuť. Podle 31 procent Čechů jsou zdravější, pětina dotázaných pak oceňuje to, že biopotraviny neobsahují chemické látky a konzervanty. Pro více než 11 procent lidí je u nákupu biopotravin rozhodující to, že výrobky jsou převážně z České republiky, tedy jasného původu. Průzkum se uskutečnil od 22. do 28. února, zúčastnilo se jej 1000 lidí, mezi nimiž bylo 70 procent žen.


Mohlo by vás zajímat

Tak to je gól! Japonci mají málo rýže - vyjedli ji turisté?

09.09.2024 | Poptávka po rýži se v Japonsku poprvé za deset let zvýšila. Může za to rekordní počet turistů a vysoká domácí poptávka. Neobvyklý růst poptávky přišel ve stejnou dobu, kdy vlna veder poškodila úrodu. Japonsko tak bojuje s nedostatkem rýže, která je považována v zemi za základní potravinu, a distributoři zvýšili ceny. Uvedl to ve své dnešní zprávě server Nikkei Asia.

O lihoviny je menší zájem, jejich prodeje poklesly

10.09.2024 | Prodeje výrobců lihovin v ČR klesly za první pololetí letošního roku v porovnání se stejným obdobím loni o 51,3 procenta, vyplývá z údajů Unie výrobců a dovozců lihovin (UVDL). Unie proto v otevřeném dopise, který má ČTK k dispozici, žádá politiky, aby zrušili další navyšování spotřební daně na lihoviny plánované na roky 2025 a 2026. UVDL zároveň tvrdí, že zvýšení spotřební daně příjmy státní pokladny nezvýšilo.

Na Brněnsku otevřel bezoobslužnou prodejnu, ke vstupu stačí tlačítkový telefon

05.09.2024 | Majitel a zakladatel firmy na výrobu potravin a pochutin z hmyzu Grig Adam Dostál otevřel ve Veverských Knínicích na Brněnsku patrně první bezobslužnou prodejnu v Česku, do které lze vstoupit i bez aplikace v chytrém telefonu a bankovní identity. Stačí tlačítkový telefon a vstupní kód zaslaný prostřednictvím sms. Bezobslužné prodejny bez personálu jsou podle něj fenoménem budoucnosti, který stále stojí na začátku, řekl ČTK.

Nové číslo CZ TEST právě v prodeji!

202408

Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.