Izraelská firma, do níž investoval mimo jiné americký potravinářský gigant Cargill, se chystá první várku laboratorně vyrobeného masa asijským spotřebitelům prodat příští rok. Japonsko zaujímá přední pozici mezi cílovými zeměmi, uvedl Toubia. Detaily o tom, jak plánují partneři získat schválení regulátorů, Toubia neposkytl. Společnost Mitsubishi chce vstoupit na trh s umělým masem, aby prozkoumala jeho potenciál, uvedl mluvčí společnosti.
Aleph Farms je jedním ze šesti desítek start-upů, které se na trh snaží dostat umělé maso. Společnost Mitsubishi, jež v segmentu potravin vykázala do loňského března roční tržby 15,6 miliardy dolarů (333,2 miliardy Kč), vstupuje na trh, u nějž se očekává růst.
Společnost Blue Horizon, která do alternativních proteinů investuje, odhaduje, že trh s nimi toto desetiletí dosáhne velikosti 140 miliard dolarů. To se však ani zdaleka neblíží trhu se skutečným masem, který podle analytické a konzultační společnosti GlobalData minulý rok dosáhl 1,3 bilionu dolarů. Největší překážky v rychlém rozšíření umělého masa představují hlavně vysoké výrobní náklady a dále skepse spotřebitelů ohledně chuti a zdravotních dopadů jeho konzumace.
Výrobci také musí přesvědčit vlády jednotlivých zemí. Minulý měsíc schválil jako první stát prodej uměle vyrobeného masa Singapur. Rozvíjející se odvětví podporuje též izraelský premiér Benjamin Netanjahu, který v prosinci Aleph Farms navštívil a ochutnal přitom umělý steak.