12.06.2014 Redakce
Pro třetinu Čechů je nakupování v akcích zábavou či adrenalinem.
Celých 72 % Čechů si před cestou do supermarketu zkontroluje aktuální cenové akce. Pro 36 % z nich jsou nákupy v akcích dokonce zábavou či adrenalinem. Vyplývá to z průzkumu Kupi.cz, portálu, který mapuje ceny v supermarketech, mezi 4000 respondenty.
Z výsledků průzkumu vyplynulo, že nákupy v supermarketových akcích jsou nejčastějším způsobem, jak ušetřit rodinný rozpočet. V posledním měsíci je alespoň jednou využilo 94 % respondentů. Následují slevy v rámci věrnostních programů (30 %), nákupy na slevových serverech (26 %) a výprodeje zboží s ohroženou trvanlivostí (21 %). Pouze 15 % odpovídajících ušetřilo v posledním měsíci tak, že si odepřeli nákup vytouženého zboží.
“I když čeští zákazníci cenové akce milují, více než polovina z nich není kvůli nim ochotná změnit svoji obvyklou nákupní trasu. Jen třetina zákazníků se kvůli opravdu výhodné ceně vydá do jiného obchodu nebo dál, než je zvyklá. Hodinu času navíc je kvůli extra zajímavé akci ochotno obětovat jen 10 % zákazníků,” uvádí Martin Kadlčík z Kupi.cz.
Průzkum také zjišťoval, u kterých položek zákazníci zásadně nešetří na kvalitě. Na prvním místě se umístilo maso, u kterého není ochotno dělat kvalitativní kompromisy 59 % lidí. Následují mléčné výrobky se 49 % a ovoce a zelenina se 45 %. Nejméně zákazníci řeší kvalitu u alkoholu, nealko nápojů a sladkostí, které uvedlo méně než 10 % lidí.
06.09.2024 | Světové ceny potravin se v srpnu mírně snížily. Pokles cen cukru, masa a obilovin totiž převážil nad zdražením mléčných výrobků a rostlinných olejů. Ve své zprávě to dnes uvedla Organizace OSN pro výživu a zemědělství (FAO). Cena cukru se podle zprávy dostala na nejnižší úroveň za téměř dva roky.
04.09.2024 | Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky.
05.09.2024 | Majitel a zakladatel firmy na výrobu potravin a pochutin z hmyzu Grig Adam Dostál otevřel ve Veverských Knínicích na Brněnsku patrně první bezobslužnou prodejnu v Česku, do které lze vstoupit i bez aplikace v chytrém telefonu a bankovní identity. Stačí tlačítkový telefon a vstupní kód zaslaný prostřednictvím sms. Bezobslužné prodejny bez personálu jsou podle něj fenoménem budoucnosti, který stále stojí na začátku, řekl ČTK.
Zajděte si pro svou porci čtení o kvalitě potravin. Nové číslo koupíte v prodejnách Kaufland, Albert, Globus, Tesco a COOP, na vybraných novinových stáncích sítě Valmont a dalších, včetně vybraných poboček České pošty.